امروزه کشورهای اتحادیه اروپا مقصد بسیاری از افراد به منظور مهاجرت، تحصیل، کار و گردشگری است. این کشورها با داشتن شرایط مناسب کاری، تحصیلی و پیشترفتهای علمی و صنعتی و ثبات اقصادی توانستهاند توجه بسیاری از مهاجرین، محصلین و گردشگران را به خود جلب کنند. ازجمله کشورهایی که سالانه افراد بسیاری به دلایل گوناگون مایل به دریافت ویزای آن هستند، کشور آلمان است. ورود به کشور آلمان مستلزم داشتن ویزا میباشد و افراد میبایست پیش از هرگونه اقدامی از سفارت آن در تهران وقت سفارت بگیرند. این در حالی است که به دلیل درخواستهای بسیار به وقت سفارت آلمان تعیین وقت با کندی روبهرو است. از همین رو لازم است متقاضیان با شرایط و مدارک مورد نیاز تعیین وقت آشنایی کامل داشته باشند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی وقت گرفتن از سفارت آلمان و دیگر شرایط آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
برای دریافت وقت از سفارت آلمان از کجا شروع کنیم؟
افراد میبایست پیش از هرگونه اقدامی بهمنظور دریافت ویزا و وقت از سفارت باید بدانند که این کار تنها از طریق کارگزاری رسمی این کشور در ایران یا وبسایت رسمی آن صورت میگیرد. از همین رو لازم است افراد فارغ از نوع ویزای درخواستی ابتدا در سیستم تعیین وقت مصاحبه سفارت کشور آلمان ثبت نام کنند. باید توجه داشت که حجم درخواست به این کشور به منظور دریافت ویزا بسیار بالا است. از همین رو دریافت وقت از سفارت برای این کشور نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه آن بسیار زمانبر است. البته درصورتیکه افراد نیاز به دریافت ویزاهای فوری از قبیل ویزای پزشکی داشته باشند، سفارت کمتر از یک هفته وقت سفارت تعیین میکند.
تعیین وقت سفارت آلمان برای ویزاهای گوناگون به چه صورت است؟
همانگونه که میدانید افراد بسیاری با اهداف گوناگونی اقدام به تهیه ویزا برای کشور آلمان میکنند. با این حال افرد باید توجه کنند که دریافت وقت سفارت به منظور مصاحبه و دریافت ویزا بسیار متفاوت است. زمان لازم برای دریافت وقت سفارت بهمنظور دریافت انواع ویزا عبارت است از:
توریست و گردشگری
ویزای توریستی و گردشگری یکی از راحتترین نوع ویزا جهت دریافت از کشور آلمان است. دریافت وقت سفارت این نوع ویزا بیش از 4 هفته پس از ثبت نام در سیستم به طول نمیانجامد.
ویزای تحصیلی
افراد برای دریافت ویزای تحصیلی بسته به مقطع تحصیلی با شرایط گوناگونی مواجه هستند. به عنوان نمونه افرادی که مایل هستند ویزای تحصیلی برای مقطع لیسانس دریافت کنند، وقت سفارت ممکن است برای آنها تا 12 ماه یا بیشتر نیز به طول بکشد. این در حالی است مدت زمان مورد نیاز بهمنظور وقت سفارت برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی و فرصتهای مطالعاتی از 2 تا 4 هفته است.
ویزای کار
ویزای کار یکی از ویزاهایی است که در کشور ما بسیار مورد تقاضا است. از همین رو دریافت وقت سفارت آلمان برای این نوع ویزا بسیار زمانبر است. البته ویزای کاری به دو صورت است. درصورتی که افرد از کشور آلمان پیشنهاد شغلی داشته باشند زمان دریافت وقت سفارت بسیار کوتاه است. اما درصورتیکه خود فرد از کشور مبدا در جستجوی کار در کشور آلمان باشد بین 12 تا 24 ماه طول میکشد تا وقت سفارت برای او تایید شود.
مراحل دریافت وقت سفارت
به طور کلی ابتدا فرد میبایست در سیستم آنلاین درخواست وقت سفارت ثبت نام کند. پس از ثبت نام و دریافت شماره پیگیری یک ایمیل برای فرد متقاضی ارسال میشود. پس از آن متقاضی میبایست ایمیل را تایید و اطلاعات خود را به درستی وارد کند. بسته به نوع ویزا 2 تا 6 هفته قبل از وقت سفارت زمان دقیق مصاحبه در ایمیلی برای متقاضی ارسال میشود. درصورتیکه وقت مشخص شده مناسب متقاضی باشد، او میبایست ایمیل را تایید کند. درغیر این صورت وقت سفارت پس از یک هفته لغو میشود.
درپایان به یاد داشته باشید که
مطالب بیان شده تنها خلاصهای از شرایط و مراحل دریافت وقت از سفارت آلمان میباشد. افراد میبایست توجه کنند که دریافت ویزا نیاز به مدارک و شرایطی دارد که لازم است پیش از هرگونه اقدامی با متخصصین این حوزه مشورت و صحبت کنند. شما همراهان عزیز نیز میتوانید بهمنظور دریافت مشاوره و دیگر خدمات در این حوزه با کارشناسان ما در گروه سفریتو در ارتباط باشید.
سیر تا پیاز آنچه میبایست در خصوص دریافت وقت سفارت اتریش بدانید
امروزه به دلیل پیشرفتهای بسیار کشورهای توسعهیافته مانند کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن درزمینه مسائل اقتصادی، علمی و گردشگری به مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است. یکی از کشورهایی که از لحاظ گردشگری و مهاجرتی با استقبال بسیاری از افراد مواجه است، کشور اتریش است. این کشور به دلیل جاذبههای گردشگری فوقالعاده بهعنوان جاذبه توریستی برتر در قاره اروپا شناخته میشود. البته متقاضیان تنها به این دلیل مایل به سفر به اتریش نیستند و سالانه سفارت اتریش به دلایل گوناگون دیگری نیز ویزا صادر میکند. از همین رو هر فرد متقاضی برای دریافت ویزا لازم است با برخی از شرایط آشنا و اطلاعات خود را در خصوص تعیین وقت سفارت اتریش تکمیل کند. ما در این مطلب قصد داریم بهصورت خلاصه در خصوص دریافت وقت از این سفارت و شرایط دریافت آن بپردازیم. لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.
وقت سفارت اتریش به چه صورت است؟
کشور اتریش ویزا را به دو صورت کوتاهمدت و ملند مدت صادر میکند. ویزای کوتاهمدت شامل ویزای توریستی، ورزشی، پزشکی و ..... و ویزای بلندمدت شامل ویزای تحصیلی، کاری و..... میباشد. متقاضیان میبایست برای دریافت هرنوع ویزایی یک وقت سفارت درخواست کنند. باید توجه داشت که دریافت وقت سفارت اتریش برای هر نوع ویزایی متفاوت است و ممکن است فرد از چند هفته تا چند ماه برای تعیین زمان آن منتظر باشد. البته حجم درخواستهای ارائهشده به سفارت نیز در مدتزمان انتظار متقاضیان تأثیر میگذارد. از همین رو دریافت وقت سفارت برای ویزاهایی مانند ویزای تحصیلی و کاری نسبت به دیگر ویزاها بسیار طولانیمدت است.
متقاضیان میبایست توجه کنند که مدارک موردنیاز برای هر نوع ویزایی متفاوت است و افراد میبایست پیش از مراجعه به سفارت این مدارک را بهصورت کامل آماده کنند. همچنین باید توجه کنند که هزینه وقت سفارت بسته به نوع ویزا و محدودیت زمانی افراد بسیار متفاوت است. از همین رو پیشنهاد میکنیم متقاضیان دریافت ویزا اطلاعات خود در این زمینه از طریق مؤسسات گردشگری و آژانسهای معتبر بهروز و کامل کنند.
مراحل دریافت وقت سفارت اتریش به چه صورت است؟
امروزه افراد میتوانند جدا از روش مراجعه حضوری به سفارت اتریش، به صورت غیرحضوری نیز از سفارت مربوطه وقت سفارت اتریش دریافت کنند. در این روش در مرحله اول متقاضیان میبایست با مراجعه به سایت vfs اطلاعات خود را بهصورت کامل و صحیح وارد و مدارک را ضمیمه درخواست خود کنند. پس از آن تائیدهای بهصورت ایمیل برای افراد ارسال میشود. پس از بررسی مدارک توسط کارشناسان مربوطه متقاضیان تاریخ دقیق حضور در سفارت را دریافت خواهند کرد. لازم است بدانید که عموماً وقت سفارت 2 ماه بعد از ثبت درخواست برای متقاضی صادر میشود.
در پایان به یاد داشته باشید
به دلیل حجم بالای درخواستهای دریافت ویزا از کشور اتریش لازم است متقاضیان دریافت هر نوع ویزایی از این کشور به چند نکته توجه کنند. ابتدا متقاضیان میبایست تمامی مدارک خود را به زبان آلمانی ترجمه کنند. آنها میبایست پیش از زمان تعیینشده از کامل و جامعه بودن مدارک خود اطمینان حاصل کنند. چراکه در صورت وجود نقص در مدارک، متقاضی با مشکل مواجه میشود و ممکن است درخواست او ریجکت شود. پیشنهاد میکنیم مدارک مورد تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه باشد. همچنین بهتر است پاسپورت متقاضی بعد از پایان سفر تا 3 ماه اعتبار داشته باشد.
وقت سفارت هلند چیست؟
وقت سفارت به زمان و تاریخی گفته میشود که از سمت سفارت کشور موردنظر برای متقاضی دریافت ویزا مشخص میگردد. عموما اقداماتی چون تحویل مدارک، انگشتنگاری و انجام مصاحبه در زمان وقت سفارت هلند انجام میگیرد. پس از آن کارشناسان مربوطه با بررسی دقیق مدارک صلاحیت او را برای دریافت ویزا میسنجند. از همین رو دریافت این وقت به دلیل حجم بالای درخواستها بهآسانی نیست و متقاضی میبایست پیش از دریافت این وقت مدارک خود را تکمیل کند. چراکه درصورتیکه فرد بدون آمادگی و مدارک ناقص به سفارت مراجعه کند، وقت او باطل میشود و فرد میبایست مراحل دریافت آن را دوباره طی کند.
چگونه میتوان وقت سفارت دریافت کرد؟
همانگونه که پیشتر نیز بیان شد دریافت وقت سفارت هلند به دلیل حجم بالای درخواستها بهسختی امکان میگردد از همین رو سفارت این کشور با امضاء قراردادی یا شرکت VFS GLOBAL اقدامات اولیه بهمنظور دریافت وقت را به این شرکت محول کرده است. این شرکت با ایجاد یک فضای امن این امکان را برای متقاضیان درخواست ویزا فراهم میکند که متقاضیان بدون نیاز به صف و مراجعه به سفارت، وقت مناسبی را دریافت کنند. بهطورکلی افراد میبایست ابتدا به وبسایت VFS مراجعه و زمان سفرشان و نوع ویزا و دیگر مدارک موردنیاز را به آدرس سایت ارسال کنند. درصورتیکه مدارک مطابق استاندارهای سفارت هلند باشد، از سایتVFS یک تأییدیه برای تعیین وقت سفارت هلند دریافت میکنند و زمان حضور در سفارت برای متقاضیان مشخص میشود. درصورتیکه فرد مایل باشد بهصورت حضوری وقت بگیرید باید به آدرس VFS هلند در تهران خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم هروی سنتر مراجعه کند.
در پایان به یاد داشته باشید
در پایان متقاضیان میبایست به چند نکته توجه کنند. بهعنوان نمونه مراجعهکننده به سفارت میبایست مدارک را بهصورت انگلیسی ترجمه کند. افراد میبایست در زمان مقرر بدون تأخیر و با مدارک کامل به سفارت مراجعه کنند. همچنین افراد میبایست برای کارهایی مانند انگشتنگاری و کارهای کنسولی به کارگزاری مورد تأیید سفارت مراجعه کنند و در سفارت مصاحبه زیادی با مراجعهکننده صورت نمیگیرد.
موارد بیانشده تنها بخشی از موارد و شرایطی است که متقاضی وقت سفارت هلند میبایست به آن توجه کند از همین رو پیشنهاد میکنیم متقاضیان دریافت ویزا از طریق مشاوران مهاجرتی و حقوقی معتبر مراحل دریافت وقت سفارت را طی و ویزای خود را دریافت کنند. شما همراهان عزیز نیز میتوانید بهمنظور دریافت راهنمایی و مشاوره در این حوزه با همکاران ما در گروه سفریتو صحبت کنید. همچنین میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ویزا و وقت سفارتهای گوناگون از وبسایت سفریتو نیز دیدن فرمایید.
وقت سفارت فرانسه
فرانسه دیگر کشور اروپایی محبوب در میان ایرانیان به حساب می آید که اخیرا مهاجرت به آن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. دریافت وقت سفارت فرانسه کار راحتی است. با اینکه این کشور در داخل ایران سفارت دارد، شما می توانید نسبت به دریافت وقت سفارت آن اقدام نمایید.
کارگزاری رسمی این سفارت در ایران VFSGlobal می باشد. این کارگزاری با راه اندازی سیستم اتوماتیک آماده رفع نیاز کاربران خود می باشد. همچون دیگر کشور های دنیا، شما می توانید از راه ها و روش های متنوعی برای دریافت وقت سفارت فرانسه استفاده کنید. هر کدام از این راه ها یک سری مزایا و معایب خاص را به همراه دارند. مهاجرت توریستی و مهاجرت بلند مدت را می توان به عنوان اصلی ترین روش های ورود به این کشور شناسایی کرد.
توجه داشته باشید که برخلاف سفارت آلمان، با دریافتوقت سفارت فرانسهشما نیازی به مصاحبه ندارید. شما وارد سفارت می شوید، مدارک خود را تحویل می دهید، پروسه انگشت نگاری را به اتمام می رسانید و کارتان تمام است. به همین علت هم معمولا وقت سفارت فرانسه دو روز پس از ثبت درخواست مشخص می شود. پس از ثبت درخواست، معمولا کاربران تاریخی مربوط به 1 ماه بعد دریافت می کنند. لازم به ذکر است که کارگزاری رسمی فرانسه در ایران یعنی VFSGlobal یک سری شرایط خاص را برای کاربرانش در نظر گرفته است. افرادی که تست پی سی آر منفی دارند در اولویت قرار گرفته و افرادی که هنوز با کرونا دست و پنجه نرم می کنند اجازه ورود نخواهند داشت.
وقت سفارت فرانسه
برای دریافت وقت سفارت فرانسه، در ابتدا شما باید وارد سایت VFSGlobal شوید. در این مرحله شما باید کشور مبدا را ایران و کشور مقصد را بر روی فرانسه قرار دهید. از آنجایی که این کارگزاری با کشور های زیادی همکاری می کند، شما باید در انتخاب خود دقت کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. زمانی که شما مبدا و مقصد را مشخص کردید، باید یک آدرس ایمیل ثبت کنید. در اتمام پروسه ایمیلی مربوط به تایید مدارک برای شما ارسال می شود. زمانی که شما طبق دستور العمل های درج شده در ایمیل اطلاعات خود را وارد و ثبت کردید، پس از دو روز درخواست شما پردازش شده و نتیجه نهایی در اختیارتان قرار می گیرد.
وقت سفارت اسپانیا
شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که برای دریافت وقت سفارت اسپانیا باید چه کاری را انجام دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این سفارت هم مثل سفارت آلمان یک سری کارگزاری های خاص را در خود جای داده است. توجه داشته باشید که کشور اسپانیا را می توان به عنوان دیگر مقصد مهاجرین و مسافرین ایرانی شناسایی کرد. قبل از اقدام برای دریافت وقت سفارت اسپانیا، شما باید مدارک خود را آماده کرده باشید و آماده ورود به این سفارت باشید. همچون پروسه مربوط به گرفتن سفارت اسپانیا ، برای ورود به اسپانیا شما باز هم باید از خدمات کارگزاری و تیم های واسطه برای دریافت وقت سفارت استفاده نمایید. کارگزاری تایید شده سفارت اسپانیا در ایران، BLS است.
وقت سفارت اسپانیا
برای دریافتوقت سفارت اسپانیا ، در ابتدا شما باید به سایت BLS وارد شوید و حساب کاربری خود را ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که این پروسه اهمیت زیادی داشته و شما حتما باید اطلاعات دقیق و درستی را در این قسمت وارد نمایید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. هنگامی که ثبت نام اولیه و پروسه ایجاد حساب کاربری به اتمام رسید، شما باید مقداری از وقت خود را صرف کنید تا یک تاریخ فعال را انتخاب نمایید. در این مرحله وب سایت بی ال اس یک تقویم را در جلوی شما قرار داده و ازتان درخواست می کند تا یک تاریخ را انتخاب نمایید. در این تقویم شما می توانید تاریخ های آزاد و باز سفارت اسپانیا را مشاهده کنید.
چگونه وقت سفارت بلژیک را بگریم؟
کشورهای محدودی در جهان وجود دارد که به شهروندان ایرانی اجازه ورود به خاک کشور خود را بدون اخذ ویزا میدهند. این در حالی است که شهروندان ایرانی برای ورود به تمامی کشورها اتحادیه اروپا میبایست به سفارت کشور مربوطه مراجعه و ویزای آن را تهیه کنند. در مرحله اول دریافت ویزا فرد میبایست زمانی را از سفارت برای مصاحبه، ارائه مدارک و انگشتنگاری دریافت کند.. به این زمان وقت سفارت بلژیک گفته میشود. باید توجه داشت که صدور ویزا برای کشور بلژیک به دو صورت کوتاهمدت و بلندمدت صورت میگیرد و متقاضیان میبایست وقت سفارت بلژیک را متناسب با نوع ویزا خود درخواست کنند.
انواع وقت سفارت بلژیک
عموماً سفارت بلژیک به دو صورت وقت سفارت مشخص میکند.
وقت سفارت فوری
وقت سفارت فوری برای افرادی صادر میشود که میبایست اسرع وقت و در زمانی مشخص وارد خاک بلژیک شوند. عموماً افرادی چون بیماران یا افرادی که میبایست در کنفرانسی خاص شرکت میکنند از این نوع وقت استفاده میکنند. این نوع وقت به درخواستکننده این امکان را میدهد که در کمتر از یک ماه وارد سفارت شود و ویزای خودم را در کمترین زمان ممکن دریافت کند.
وقت سفارت عادی
تمامی متقاضیان دریافت ویزا درصورتیکه زمان کافی برای دریافت ویزا داشته باشند و عجلهای برای حضور در این کشور نداشته باشند از وقت سفارت عادی استفاده میکنند. در این وضعیت متقاضی به مدت یک ماه فرصت دارد مدارک خود را تهیه و پس از آن به سفارت مراجعه کند.
مراحل دریافت وقت سفارت بلژیک به چه صورتی است؟
عموماً وقت سفارت به دو صورت حضوری و آنلاین صادر میشود. به دلیل حجم بالای درخواستها برای دریافت ویزای کشور بلژیک، متقاضیان تنها میتوانند بهصورت آنلاین اقدام به دریافت وقت سفارت کنند. در این روش ابتدا متقاضی به وبسایت مورد تأیید سفارت مراجعه میکند و اطلاعات خود را کامل و صحیح وارد میکند. پس از تکمیل اطلاعات ایمیلی مبنی بر تأییدیه سفارت برای فرد متقاضی ارسال میشود. کارگزار رسمی سفارت اطلاعات و مدارک را بررسی و پس از آن با توجه به برنامه سفارت وقت مناسبی را برای متقاضی در نظر میگیرد.
برای دریافت وقت سفارت چه مدارکی نیاز است؟
متقاضیان دریافت ویزای کشور بلژیک میبایست مدارک خود را بسته به نوع ویزای درخواستی تهیه کنند. بهطورکلی افراد میبایست مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشند.
مدارک شناسایی
مدرکی که متقاضی برای دریافت هر نوع ویزایی میبایست آن را تهیه کند مدارک شناسایی و احراز هویت فرد است. این مدارک شامل شامل شناسنامه، گذرنامه، عکس، سند ازدواج و ... میباشد.
مدارک مسافرتی
متقاضیان میبایست مدارکی چون رسید رزرو هتل یا واچر هتل، رزرو بلیط هواپیما، بیمهنامه مسافرتی را کامل و بدون نقص به سفارت ارائه دهند تا سفارت از هدف آنها برای سفر و توانایی اقامت در کشور بلژیک مطمئن شود.
مدارک مالی
مدارک